Sabtu, 2 Ogos 2008

Ramadhan 1428H Hope

Catatan lama untuk dikongsikan.

HARAPAN RAMADHAN

Aku takkan berdoa memohon supaya kebenaran dikalahkan.

Aku takkan berdoa supaya kejahilan dan kekufuran menang.

Aku takkan berdoa supaya Kau cabut kebenaran dari kami.

Aku cuma minta Kau limpahkan kasih sayang dan kemanusiaan di hati mereka.

Kerana aku tahu, tak semudah itu kalimatMu ditegakkan.

Kerana aku tahu belum sehelai pun bulu romaku tercabut demi kalimahMu.

Tapi aku mohon, ya Allah,..

Sebagai hadiah di Ramadhan ini,

Dengan namaMu yang agung, Ar-Rahim,

bebaskan abah dari mereka...

-a few minutes b4 ramadhan 1428h.

Dan sekarang, sebulan lagi tiba Ramadhan 1429. Ramadhan ke-tujuh tanpa abah!

Dan Dia masih belum memperkenankan. Dia masih mahu menguji.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tabahnya kalian...
Pasti banyak ganjaran...
Yakinlah dengan rencana TUHAN...
pasti banyak HIKMAH yang tersimpan...

AllahuAkbar!

sludupilmu berkata...

rencana tuhan. tuhan bekerja dengan penuh rahsia kn? (ehhe.. TTD)

AllahuAkbar!!!!

Kakak Sniper berkata...

bereh syah!...
i'm know who you are..
Beghak2 mung ni..lebih pelik dari dulu..
Unik..